Restaurant - Brasserie SPH, Groningen

Brasserie SPH

8,5/10
Gemiddelde prijs € 32accepteer Yums
262 recensies

Restaurantmenu

Aanbevelingen van chef-kok Jasper Mol

Gemiddelde prijs € 32 Speciaal verzoek
Menukaart en keuzemenu’s bekijken

Scores en recensies

8,5/10
Fantastisch
Gebaseerd op 262 recensies
  1. Johan K.
    • 10 recensies
    8/10

    Eten was prima.

  2. Ellen S.
    • 11 recensies
    6,5/10

    De gerechten waren prima maar de bediening was slecht. Uitleg over gerechten wist men maar voor de helft. Men kwam moeilijk uit de woorden.

  3. Peter K.
    • een recensie
    8,5/10

    Omdat we een zomerdeal hadden met 50% korting was de prijs gunstig, anders prijs aan de hoge kant.

  4. Yvonne O.
    • een recensie
    5,5/10

    Veel te chique eten waardoor er gerechten terug naar de keuken gingen,en niet alleen die van mij maar er waren nog 2 stelletjes die het niet lustte echt heel jammer van de tijd die de kok erin gestoken heeft en van het eten. Het kan veel simpeler en toch lekker ik ben heel blij dat ik uiteindelijk iets anders kreeg anders had ik zonder eten van tafel gegaan.

  5. Johanna v.
    • 14 recensies
    10/10

    We hebben een verrassingsmenu ontvangen, die werkelijk perfect was. Je weet natuurlijk nooit wat je gaat krijgen, maar we waren zeer positief verrast. De gastheer legde tijdens het uitserveren goed uit wat er op het bord lag. Borden heel mooi opgemaakt, eten zeer smaakvol, porties precies goed. Jammer dat we 200 km verderop wonen, anders zou ik hier zeker vaker terugkomen.

  6. Yvonne H.
    • een recensie
    3/10

    Mijn dochter en ik hadden een trip naar Groningen gepland en vooraf hadden wij gekeken waar wij konden eten. Via TheFork lieten wij ons oog vallen op SPH Brasserie, met een beoordeling van 8.9 en deelname aan TheFork Summer (50% korting op het eten), verheugden wij ons enorm op dit etentje. Hoe verkeerd kon het gaan? Om kort te gaan, zo ongeveer alles. Bij aankomst werden we vriendelijk welkom geheten door de gastheer die ons begeleidde naar het terras (een mooie binnentuin) en wij zelf een geschikte tafel mochten uitkiezen. Ik moest lachen dat er een uitgedroogde geranium op de tafel stond, vol bruine bladeren en zonder overpot; een vlugge blik om mij heen, merkte ik op dat het zoveel verzorgder zou ogen als er net iets meer aandacht voor de potten in de tuin besteed zou worden. Niet lang erna kwam een vriendelijke ober onze drankjes opnemen en wij vroegen daar citroen bij. Even later kwam nog een andere persoon, een vriendelijke serveerster ons de verkeerde drankjes brengen, die voor de tafel ernaast bedoeld waren en eenmaal onze juiste drankjes gebracht, moesten wij haar alsnog herinneren aan de citroen. Kan gebeuren, we waren nog heel blij en in afwachting van het lekkere eten. Aangezien wij een uur daarvoor nog wat geborreld en gesnoept hadden, besloot ik alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Mijn dochter daarentegen koos nog een soepje vooraf, een bisque (“met strandkrabbetjes en verschillende vruchten uit de zee”, stond er op de menukaart), daarna zouden wij het hoofdgerecht krijgen, voor mijn dochter de Daghap (diamanthaas met apart geserveerd friet en salade) en voor mij de maaltijdsalade Groente Tuintje (“ingelegde courgette met gebrande tomaat, kiemgroenten en Ras el Hanout dressing”). De bisque kwam na een half uur, was redelijk op smaak maar op een verdwaalde garnaal, was het karig gesteld met de zeevruchten. Een uur na opnemen van de bestelling was het hoofdgerecht er nog steeds niet, ik moest bij de serveerster vragen waar ons eten bleef? Tien minuten later kwam dan eindelijk ons eten; de diamanthaas was prima in orde en smakelijk bereid, maar de maaltijdsalade was zo flauw dat ik vermoedde dat er totaal geen dressing gebruikt was. Dus toen de ober de bestelling opnam bij de tafel naast ons, vroeg ik hem om wat olie en zout om de salade wat meer op smaak te brengen. Ook vroeg ik hem of hij mij een glas wijn kon brengen. Tien minuten na het opnemen van de bestelling van de buren kwam diezelfde ober met hun hoofdgerechten, maar mij was hij klaarblijkelijk vergeten en moest ik hem opnieuw aan mijn verzoek herinneren. Je verwacht dan dat iemand gelijk dat in orde maakt… dus niet. Weer was het wachten en al die tijd at ik niet. Uiteindelijk kwam dezelfde ober met de olie en het zout, mijn dochter was inmiddels uitgegeten en de wijn nog steeds niet gebracht. De salade smaakte nog steeds heel laf en bij mij was de eetlust inmiddels totaal vergaan, zo ook het aanvankelijke plezier dat ik dacht een heerlijk restaurant te hebben gekozen. Tot mijn grote verbazing bracht de ober (een half uur nadat ik er voor de eerste keer om vroeg) alsnog de wijn. De wijn bleek het enige wat mij die avond bij SPH Brasserie smaakte. Vrij snel erna besloot ik dat ik echt klaar was met dit restaurant, ik ging nog even naar het toilet en liet mijn dochter om de rekening vragen. Het verbaasde mij niet dat ook de rekening totaal niet klopte; had ik bij binnenkomst nog aan de gastheer gemeld dat ik met een TheFork Summer aanbieding had gereserveerd (en dit stond ook als zodanig op hun reserveringslijst), kregen wij nu van de serveerster de rekening voor het volledige bedrag (dus zonder korting), bovendien was de wijn 2 x aangeslagen in plaats van het ene wijntje dat ik na een half uur pas kreeg. Ik werd naar de kassa verwezen om dit bij de gastheer in orde te maken. Hij maakte de rekening alsnog in orde en eigenlijk wachtte ik op zijn vraag “Was alles naar wens?” om vervolgens uiteen te zetten dat dit toch wel een zeer teleurstellende avond en ervaring was. Maar de vraag bleef uit en ik was te verbouwereerd om mijn beklag te doen. Achteraf heb ik hier erge spijt van, ik had ter plekke meer stampei moeten maken en mijn onvrede moeten uiten. Ondanks de korting, voel ik me zwaar bekocht en belangrijker, is ons een leuke en onvergetelijke avond uit door de neus geboord. Héél jammer en heel teleurstellend.  

  7. • een recensie
    6/10

    Het voorafje (de broodjes met tapenade etc.) werd opgediend zonder bordjes erbij en 2 van de 4 personen kregen het hoofdgerecht ruim een kwartier later opgediend dan de andere 2. Als we er niet om hadden gevraagd had het waarschijnlijk nog langer geduurd.... De begeleidende frietjes en salade werden bovendien veel eerder geserveerd dan de rest van het hoofdgerecht. Het terras is mooi en we komen zeker nog eens terug om een drankje te drinken, maar voor het eten gaan we liever ergens anders heen. De gratis koffie en het gratis voorafje kunnen daar helaas niets aan veranderen.....

  8. Anna D.
    • 6 recensies
    8/10

    Heerlijke binnentuin, gezellige bediening, eten oké; niet bijzonder en echt zeer kleine porties. Met lens actie prima maar voor de volle prijs geen waar voor je geld. Wél heerlijk zitten!

  9. Enjelique v.
    • 3 recensies
    8/10

    Mooie verzorgde High Tea, gezellige ambiance, goede bediening!! Heerlijke thee met keuze uit diverse soorten. Zeker een aanrader!!!

  10. h.a.geleijns
    • 3 recensies
    9,5/10

    Heerlijk gedineerd met nieuw verrassingsdiner, zeer leuke ambiance en zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. vooral zo doorgaan.

  11. Henk R.
    • een recensie
    9,5/10

    We hebben genoten van een heerlijk 3 - gangen keuze diner. Een bijzondere amuse en een broodje uit eigen bakkerij met smeersels kwamen gratis vooraf. Ook een flesje water werd kosteloos aangeboden. De gerechten waren allemaal bijzonder en smakelijk. De dame van de bediening was erg vriendelijk en voorkomend en het restaurant is prachtig gelokaliseerd in een oud pand midden in het centrum. Blij verrast en zeer voldaan verlieten wij het SPH en we verheugen ons al op een volgende keer.

  12. Kim v.
    • 6 recensies
    8,5/10

    Geweldig leuk in de rustige en beschutte tuin gezeten. 3 gangen menu van de kaart gekozen waarbij je extra een leuke amuse en een broodje kreeg. Porties waren niet erg groot, maar alles was erg lekker. Een top kok! Bediening was zeer kundig en vriendelijk, alleen bij binnenkomst duurde het wat lang voor we werden geholpen. Gegeten met 50 euro Yums korting, zonder enige voorwaarden werd dit bedrag afgetrokken van de rekening. Werkte perfect. Een top avond!

  13. Carmen v.
    • een recensie
    8/10

    Gastvrij personeel en een mooie locatie. We hadden het drie gangen menu en dit waren stuk voor stuk erg lekkere gerechten, die mooi gepresenteerd waren. Hierbij had personeel ook goede uitleg.

  14. C V.
    • 4 recensies
    10/10

    Weer heerlijke verschillende lunchgerechtjes genuttigd, zeker een aanrader. Ook met mijn allergieën werd weer rekening gehouden, perfect. Wij komen terug.

  15. Mike B.
    • 2 recensies
    9/10

    Het was heerlijk en gezellig dineren! Mooie kwaliteit van producten en gerechten en vriendelijke service! Een kleine opmerking is dat de gerechten iets te snel op elkaar volgde, maar het is ZEKER de moeite waard!

  16. Bruno D.
    • een recensie
    10/10

    Lekkere maaltijd, bij hitte-dag gezellig in de tuin. Jammer dat we interieur misten (we beworderden het even kort) Alles deskundig geprepareerd en geserveerd.

  17. Jannafrederika
    • 14 recensies
    10/10

    Gezellig restaurant, heel vriendelijke bediening, heerlijk eten, ruime porties. Wij hebben er van genoten. Als we weer in Groningen zijn komen we zeker nog eens dineren.

  18. De Wolff-van Oudheusden A.
    • 16 recensies
    10/10

    Hartelijk welkom ,mochten zelf een tafel uitzoeken. Er werd gevraagd naar allergieën en waar jij niet van houd , het was een erg lekker 3gangen verrassings menu de opmaak van de borden dat was een plaatje . Wij hebben genoten van het eten en van de deskundige , vriendelijke bediening.

  19. De Wolff-van Oudheusden A.
    • 16 recensies
    10/10

    Wij hebben in de tuin genoten van een uitgebreide high tea, van alles was er aanwezig men hield rekening met voorkeuren en allergieën, ik zou zo zeggen ga er heen om te genieten reserveer wel even van te voren.

  20. Robin v.
    • een recensie
    9/10

    hele leuke, verrassende plek in hartje centrum! Luxe high tea, vriendelijk personeel en te veel om alles op te krijgen. Scone en kokosmaceroon had iets verser gekund maar verder niks negatiefs aan de high tea op te merken.

TheFork aanbiedingen

50% korting met TheFork Summer

Niet van toepassing op drankjes

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

50% korting met TheFork Summer

Niet van toepassing op drankjes

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Praktische informatie

Openingstijden

maandag t/m zondag van 17.00 tot 21.00

Routebeschrijving naar het restaurant

Oosterstraat 53, 9711 NR, Groningen, Nederland

Routebeschrijving

provincie Groningen, , ,

Over het restaurant

Aan de Oosterstraat in het hart van de stad Groningen, ligt het sfeervolle restaurant Brasserie SPH. Bij het restaurant kun je genieten van een ontbijt, lunch of diner in een omgeving in de stijl van Jugendstil, compleet met kasteelhaard voor een behaaglijk en nostalgisch gevoel. In het voormalig patriciërshuis kun je naast een Frans georiënteerd diner ook genieten van typische Groningse gerechten. Zo ontbreken de Groningse mosterdsoep en de op Groninger wijze bereide tiramisu, niet op de menukaart.

Iets te vieren? Brasserie SPH, onderdeel van Hotel Schimmelpenninck Huys, is de uitstekende locatie voor een promotiefeest, familie aangelegenheid of een zakelijk evenement.

Kom eens langs op deze uniek locatie in de stad Groningen.

Services

Restaurant kan worden afgehuurd (Max. 60 personen)

Af te huren, ,

Restaurants rond "Brasserie SPH"

  • € 35 (gemiddelde prijs)

    Score:8.5 (9 recensies)

  • Insider
    Proevens

    € 35 (gemiddelde prijs)

    Score:9.2 (249 recensies)

  • € 30 (gemiddelde prijs)

    Score:8.8 (508 recensies)

  • € 39 (gemiddelde prijs)

    Score:9.3 (85 recensies)

  • € 40 (gemiddelde prijs)

    Score:9 (48 recensies)

  • € 28 (gemiddelde prijs)

    Score:8.8 (566 recensies)

  • € 23 (gemiddelde prijs)

    Score:8.5 (14 recensies)

  • € 33 (gemiddelde prijs)

    Score:8.5 (188 recensies)

  • € 35 (gemiddelde prijs)

    Score:8.9 (206 recensies)

  • € 29 (gemiddelde prijs)

    Score:8.7 (352 recensies)

Gratis service: beschikbaarheid direct bevestigd.